måndag 12 april 2010

Måndag och Vårteckensutmaning!

Ojojoj! Det vimlar av Vårtecken just nu! Knappt jag hinner med att fota känns det som! En del “vårtecken” har ju så himla bråttom.. eller ser ut att befinna sig i ett Vårrus.. Andra har fullt upp med  familjebildningen…vissa vill bara inte vara med på bild..

Vårtecken som inte fastnat på bild:

Sädesärlan (Hon var snabb iväg!)

Citronfjärilen (Inte ens värt att försöka!!)

Nässelfjärilen (Swish! Swish! Borta! Vimsing!

Daggmasken (!)

Ekorren (inte kameran med!)

Havsörnen ( Jag försökte!!! Men hade bara lilla kameran o den är kass på motiv längre bort än tio meter!)

Lammfödsel ( Alltid tio minuter försent…!) 

…o så jag..i shorts! Haha!

***

Här kommer dom som fastnade på bild!

IMG_2778a

Lilla Hallon, Bill o Bull

IMG_2806a

Vicky samt Piff & Puff

***

IMG_2716

Blåsippan ute i backarna stå.. De är ju såå vackra! 

IMG_2721

IMG_2724a

Vinbärsbuskens knopp

IMG_2745 

Ingen aning vad detta kan vara.. men den är fin!

IMG_2753

Rabarber på G!

IMG_2816

Vitsippan har också tittat fram!

IMG_2711a

Se vem jag fann i Vinbärsbusken! Och råkade knuffa ner i backen dessutom!

*** 

IMG_2825

Liten humla..eller kanske inte så liten… 

IMG_2835

IMG_2836

IMG_2839  

IMG_2731

IMG_2739

IMG_2762 

IMG_2761

IMG_2767  

Oj! Det blev en orgie o Krokusar! Hihi! Men det gör väl inget såhär års! De är ju så vackra!

***

Nu ska jag upp på Arboretum o kolla hur Magnolian ser ut! Jag har inte varit hemma i stan på över en vecka nu, så det har nog hänt en del däruppe! Finns säkert en del att fota!

Ha en härlig MåndagsKväll!!

Tack för att ni tittade in!

VårKram! Iréne

2 kommentarer:

Penseldraget sa...

hallo irene
vilka härliga vårbilder du visar ,trots att de saknades en bild på dig i shorts ..hi hi
hoppas du får en skön vårig vecka
kram pia

kristina sa...

Vilka vackra bilder
o katten försökte klappa den kändes så äkta när den följde med överallt