fredag 10 december 2010

Så tog det…

…en hel vecka igen innan nästa inlägg kom…

Förlåt!

Men det har varit lite körigt!!! ;-)

Foto0186Spey, första dagen hemma, helt slut!  

I lördags morse började vi vår resa kl 08.00 mot Varberg, för att hämta hem Spey!

19 timmar senare var vi hemma igen!

Vi åkte E6 fr Gbg o hamnade i stoppet som blev efter de fruktansvärda olyckorna vid lunchtid. Hade vi inte stannat för lunch i Alingsås så… Jag säger bara TACK!

Foto0189a Spey m storebror Rasse

Den långa resan, kanske oxå spänningen över att äntligen få hem det lilla knyttet, fick min kropp att braka ihop..

Men nu e jag på G igen!

Jag har ett litet frö som håller mig igång!

Foto0206Spey hjälper matte m tvätten!

Mycket kan ju hända när man har en liten valp.. och det har det oxå gjort!

Jag tyckte att det var lite FÖR mycket kisserundor… nåt som inte riktigt stämde..

Urinvägsinfektion?

Igår for vi till Ingela, vår veterinär..

Hon tog en röntgenbild på honom för att se så att det inte var nåt som satt inne i urinröret.. och hittar istället..

EN STEN.. i magen!!

Eller rättare sagt flera stenar! Men en var oroande stor! Kanske så stor (1,2cm)att den inte skulle kunna komma ut av sig själv!

Foto0200  Spey möter katten Maja

Det blev till att inhandla sparris o parafinolja! För nu blev Vettis mer oroad över detta än urinvägsinfektionen!

Så just nu håller jag tummarna för att han ska bajsa ut stenen idag! Kommer inte stenen ut eller om han kräks, så blir det operation!

Älskade lilla Spey!

SKIIIIIIT!!!

IMG_5413!!!

Om han hade urinvägsinfektion?

Japp! Penicillin i 10dgr!

IMG_5406 …zzzznark…

Annars…har allt gått bra o varit toppen!

Magnus & Ellinor, TACK!!!

Han är underbar!

***

Nu åker vi ut till Husse/Kärleken över helgen!

Önskar er Alla en Underbar 3:e Advent!

Själv önskar jag mig bara SKIT! ;-)

KRAM! IRÉNE

Glöm inte min tävling tillsammans m SUMOpix! Klicka på bilden för att komma dit!

svenskbilledekonkurrence

7 kommentarer:

Marie//Tekla Maräng sa...

Tänk att jag skall sitta här och hålla tummarna för skit det trodde jag inte.
så fin han är den lille vännen.
Vilken osis att ha urinvägsinfektion när man är så liten, inte undra på att han ville kissa och gärna sova.
kramar:)

Inspiration i vitt sa...

Men guuu vilken liten sötis, ååå vad jag hoppas det blir mycket skit hihi. Håller tummarna för den lilla vovven. Kram på dig/Ingela.

annette sa...

Oh, så söööööt, hoppas nu verkligen att det blivit mycket skiiit över helgen så stenarna kommit ut den naturliga vägen.
Så synd för den lille att få både detta och en uvi när han just kommit hem!

Håller tummar och tår!

KRAMAR

annette

Vita huset 28 sa...

hahaha ja jag förstår att du önskar dig skit!! Hoppas verkligen att du får det också :)

Ha en toppen helg
Kram Camilla

Katta sa...

Ja det är ju inte alla som önskar sig skit men jag förstår dej i det här fallet. Stackars lille Spey, hoppas verkligen det ordnar upp sig snabbt som attan och att han mår bättre snart. Söt som socker är han och jag gillar den bilden där han och katten hälsar på varandra. Kram Katta

Hem ljuva hem sa...

Men stackar lilla knyttet då, inte kul att börja sitt nya liv i ett nytt hem med att vara sjuk. Hoppas nu att antibiotikan tagit kål på det och att stenen kommit ut rätt väg. Här har det varit en lugn hemmahelg med bakning på schemat, så det har inte blivit mycket bloggtid heller. Tror de flesta lägger bloggandet åt sidan nu för vad ska man skriva om? På sommaren händer det ju mer, nu blir det bara bakning och annat julfix.
Hoppas du haft en skön helg..
Kram Anneli

PS. Jo jag har tävlat hos dig, håller tummarna ..DS:

Therese sa...

Såååå underbar han är!! Har varit krasslig, å är ifs fortfarande det, därav inga bloggbesök tidigare... Hoppas du haft en skit helg ;-) Å att ni får en fin lucia <3 Kram