fredag 1 oktober 2010

Min trådrullehållare…

..eller vad det nu kan heta…!

Hej go´vänner!

Ja, visst var det en trådrullehållare o några trådrullar som gömde sig på bilderna i förra inlägget! En del av er var ju superduktiga på att gissa!

IMG_4759

När jag fann den på magasinet så blev jag jättelycklig! Det som står däruppe har stått orört i många många år…mycket på gården hade bara lämnats kvar när min gubbe köpte den…

Sen har jag fixat med den i etapper…Knipsat till nya metallpinnar (av gammal ståltråd, som jag fann på gården!) Det satt en kvar, krokig o rostig..men den gick att räta ut. Målat dem svarta…

PICT7806a

PICT7809

Skrubbat, putsat, o sandpapprat lite, o smort in den med flytande bivax efteråt… På den lokala pysselaffären fann jag små guldiga prinsesskronor som skulle passa som ändskydd på metallpinnarna… Efter lite borrarbete blev det perfekt!!

IMG_4698

 Trådrullarna, som jag oxå fann där, var lite trasiga i kanten…men vad gör väl det…jag hade även några tidigare som var hela… Det stod faktiskt skrivet gårdsnamnet på två av rullarna… Lite kul, tycker jag…

IMG_4707

IMG_4694

IMG_4712

IMG_4713

IMG_4714

Det var så roligt att få i ordning på den o rulla upp spetsar o band… har fortfarande lite som ligger i korgar o askar men det är bra förvaring det med!

IMG_4705

Här är det gulliga “bandet” jag använde att smycka armbanden med…

IMG_4701

Lite bling fick oxå vara med!

IMG_4708

IMG_4743

Korset på bilden har jag fått av goa Pia/Mitt måleri, när jag vi träffades på en liten minibloggträff tillsammans med Christa/Angels & Roses! Tack, gullemännska!!

Den lilla plåtasken med liljekonvaljer på kommer från Plantagen..

***

PICT8185

Med bilden av denna vackra lupin, som står i full blom i oktober (!), så vill jag tacka alla goa människor, gamla som nya bekantskaper, som vill vara med i min lilla utlottning!

You make me Happy!!

Önskar er alla en underbar helg!

Själv ska jag med Kärleken på baggauktion i Jönköping! Det ska inhandlas en snygg gotlänning ;-) till tackorna på hans jobb !

Kram!

Iréne

5 kommentarer:

Katta sa...

Vilken jättefin trådrullshållare du hittade.Och vuken kuriosa att det stod gårdsnamnet på. Tänk att Lupinen blommar än men man får väl tacka och ta emot de vackra blommorna så länge de orkar blomma.Ha så roligt på baggeauktionen ;) Kram Katta

himlaverket sa...

Å, nu blir jag sjukt sugen på en trådrullehållare...
Så underbar den var...
Trevlig helg,,,

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Kära Irene.
Woow så snygga bilder du har i dag, med de ljuvliga spetsarna på rullarna, och vilken renovering, jättefint.
Armbanden är superljuvliga, vad duktig du är, ett jättefint inlägg båda två.
Många kramar till dig.
Zara

Therese sa...

Morron underbara du! Nu må du tro att jag sitter grön av avund här på Sockenvägen, rackarns vilket fynd!!!! Själv skulle jag bli jublande glad om jag bara kom över en trådrulle... men har losat alla auktioner på tradera gällande dessa då de är så "inne" i de lantliga shabby chica hemmen :-D

Hoppas baggauktionen går bra, här väntar en tur med farmor på fiket!

KRAM

annette sa...

Vilken skattgömma Du verkar ha på gården, alltså inte bara "kärleken" som var ett verkligt fynd där, utan även en massa prylar;)
Så jäkla praktisk grej att ha en massa fina saker på för Dej som pysslar så mycket, då ser Du vad Du har utan att treva i en massa lådor eller askar!
Har Du varit i stan i helgen?

Ha en skön söndagskväll!

KRAMEN!

annette