fredag 10 september 2010

Helgens övningar!

Hej!

Ja då var det dags för helg igen då!

Den här gången ska vi iväg till Kil i Värmland!

IMG_1559

Zappa, vår yngste hund ska göra sitt VP, (vallhundsprov). När det är avklarat så kan han kallas för godkänd valhund! Vill du veta hur ett VP går till så klicka HÄR!

IMG_1621

Zappa är 3 år och kommer från Svarthalls kennel i Halland! Han är numera husses förstahund i arbetet med fåren. Detta bla för att han är otroligt snabb och har så bra “tryck” i sig.. Det betyder att han lätt kan flytta fåren bara genom sin närvaro o blick! Han behöver inte heller vara alldeles inpå utan kan få dem att flytta sig på avstånd när han rör sig mot dem..

Vår “gammelgube” Rasse, e ju inte så gammal egentligen, bara 5 år! Han jobbar lättare på mindre ytor o trånga utrymmen är otroligt duktig på att dela flockar och att hålla flockar!

IMG_1615 

 Ska bli jättekul att komma iväg på söndag! Jag hoppas husse o Zappa ska klara provet galant!

LYCKA TILL! 

***

Vad ska ni hitta på i helgen då?

IMG_4180

Önskar Er alla en Underbar och

Inspirerande helg!

KRAM!

Iréne

5 kommentarer:

Viola sa...

Lycka till med provet...fantastiska hundar, har sett dom arbeta vid några tillfällen, själv har jag ju bara haft apporterande i alla år, ha en fin helg, kram

hemma hos lilla mej sa...

Lycka till med provet.Tusen tack för din fina och värmande ord hos mej blir så glad och över rörd.Önskar dej en mysig kväll rara du Kramar Rita ♥

Therese sa...

Håller tummarna att VP:et går galant! Å du var nästan rätt ute vännen, jag kom hem med en tuppkam, som dessutom är röd!!!! Det du :-D Mannen ramlade nästan av stolen ;-) Kaaanske kommer en bild sen... Ha det underbarast! <3

floosan sa...

hihi Kil det är min hemtrakt de =)

Eva sa...

Åh vad fina hundar du har! Vet du att om jag skulle ha hund så skulle jag vilja ha den rasen. Fast min exman sa alltid att då krävs mycket träning eftersom de är väldigt aktiva hundar, som verkligen vill jobba.

Tack för hälsningen förresten, alltid kul att få lite feedback från bloggläsarna - och just inlägget om min flytt gav ju rekordbra respons :-) Roligt. Hoppas du fortsätter besöka mig.
Kram,
Eva