måndag 20 september 2010

Lite pyssel…..o så några blommor förståss…

Hej på er kära läsare!

Hoppas att helgen varit bra!

 IMG_4502a

Jag har pysslat lite… målat o textat lite skyltar bland annat…Dvs, det som jag tänkte göra under min fredagskväll som gick om intet för ett tag sen…

Ängeln har jag gjutit i vanligt Alabastergips.

IMG_4499

Tänkte ni kunde få lite bildbevis på att jag faktiskt pysslar! *ler* Det tenderar ju att bli mest blommor o hundar på den här bloggen nu för tiden…

IMG_4447

Har letat länge efter en fin brödburk… Fann denna på loppis förra månaden, i lackad furu!!! Men den var hel o ren o doftade OK! 35 kronor var ju överkomligt! Så det blev till o måla några varv o sen på med lite text…

IMG_4504a

Det lilla brödfatet ovanpå var mörkbrunt förut, kändes plastigt men var i något slags trä…Jag fann det i ett av uthusen på gården…tycker det har så fina detaljer…

IMG_4509a

Känns lite fräschare nu!

***

IMG_4530

Ni får er en dos blomster den här gången oxå! Kan inte låta bli att njuta dem så länge det går! Känns nästan som om sommaren dröjer sig kvar lite extra.. Dahlior, Astrar, Nävor och vackra Malvor har vi fullt av i rabatterna hemma på gården…

PICT7843 

PICT7836

Dahlia med mörk Höstvädd

PICT7815

En svävande Näva

 

Önskar er en god start på veckan!!

Kram! Iréne

12 kommentarer:

finafrun sa...

ojoj vad duktig du är med pysslet. en riktig konstnär ju!

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Tittade in en sväng i din fina blogg.Ibland (ganska så ofta, fniss)så irrar man runt i bloggvärlden och hamnar i en blogg man inte tidigare besökt.Idag hamnade jag hos dig. Återkommer gärna. Ha en bra dag.

Therese sa...

Hej vännen! Så fint du gjort, skulten och brödförvaringen blev ju toppen!!! Teklas låda har Mamma Bus fixat efter tips från mig, hade gärna fixat en till dig med, men en bekant var på "vårt" Dollar Store i förra veckan å då var lådorna slut, sålde som smör i solsken... Men mamma Bus lottar ut en http://hemmahosbusarna.blogspot.com/
så pröva lyckan där!!!

Å nästa gång jag åker till strömsund och Dollar kan jag se om de fått hem en ny sändning, kan köpa en åt dig isf. Men det dröjer då jag nyss var där och bunkrade.

Trist med tuppenn :-/ Inte roligt.

Önskar dig en fin dag, här öser regnet ner så det blir en god bok som sällskap. KRAM <3

finafrun sa...

du borde ha en liten butik med dina konstverk, men det kanske du har redan???

annette sa...

Så pysslig Du är, jättefina saker Du gjort och även fixat till en del som andra säkert betraktat som skräp. Det gillar jag, fast jag är urkass på pyssel själv, eller kanske inte, för jag ser en del saker jag skulle vilja göra men har inte plats för det, får se till flytta framöver;)
Visst måste vi njuta av alla blommor som finns kvar, det är det vi skall minnas och leva på under väntan på nästa vår, för det är ju det vi gör nu egentligen.
Underbara bilder!!

Hoppas Du mår bättre idag!

Kramar!

annette

Roses & Angels sa...

så FINT. VAD DUKTIG DU ÄR. Konsoler hittade jag som du säkert sett på Jula. Tack för tipset i alla fall. Nu är det som ett hem i alla fall men det är mycket kvar suck. Hoppas du haft en bra dag kram

Roses & Angels sa...

Tack tack ja det var ett bra pris men det var ju lite spray färg också. Ja gud att få slippa släpa på allt gör mycket sen kan man ju ha öppet också hihi. DU var rädd om rosenbågen. har lackat den men den tål inte tvättmedel o för blöt torkning. Förstår inte men vill varna dig! Man ska nog lacka den med spray lack fler ggr. Bara så du vet. Härligt det låter med ditt pyssel. Vi hörs ha det bra kram

Hemma hos Bröderna Bus sa...

Ja du, vad tokigt det kunde bli. Tänk att vi nästan "sprang" om varandra i bloggen. Lycka till i tävlingen. Kram

Penseldraget sa...

Tack vännen, ja de är riktigt skönt att få målningen på annan plats än hemma =) vad fint du har pysslat till de ....och va kul du fick till brödskrinet =) vi hörs
kram pia

Eva sa...

Vad fint! Och vad duktig du är :-) Jag älskar själv att pyssla och måla, men tyvärr är det svårt när man bor i andra hand så här och varken har tillräckligt utrymme eller sina grejor omkring sig. Men, när vi flyttar så får vi ett extra rum och då kan man ju pyssla därinne :-) Gissa om jag längtar. I morgon får jag nycklarna!
Kram,
Eva

finafrun sa...

vad gör du idag då?

Stina sa...

Så duktig du är på att texta. Verkligen fint.:-) Kram Stina