fredag 3 september 2010

Tid….

Hej på er goa människor!

Har ni oxå känt ibland att tiden bara flyger iväg..?

IMG_4283

Det finns så mycket som man vill göra men det känns som om tiden inte riktigt räcker till.. Man blir ständigt avbruten av vardagssysslor som måste utföras… Tiden hackas sönder i mindre bitar som inte riktigt gör sig för kreativt utövande…

IMG_4290

Fredag kväll ska Kärleken o Dottern iväg på galej! Hon har sommarjobbat på hans arbetsplats o nu ska det bli “Middag me bowling” för alla som jobbat under sommaren!

Då, imorgon…ska jag draaa ut på tiden…hela kvällen!!!

IMG_4300

Dom ska iväg på mys o trevligheter o då ska jag passa på!

Då är tiden MIN för en stund!

Bara MIN!

Jo, jyckarna e ju hemma förståss! Men dom e alltid med mig när jag pysslar! 

Att hålla på med allt sånt som är så svårt att koncentrera sig på när vardagslivet snurrar på!

Jag ska

MÅLA TEXTA DEKORERA

KLIPPA & KLISTRA

FANTISERA & SKAPA

Låta skaparsinnet ta över o bara njuta…

IMG_4294

Kanske…har jag tid över för lite mat..framåt natten… :-)

IMG_4306

 

Haha!

Ja, dessa är mina planer för fredagskvällen…

Jag kanske grips av skaparfrossa…eller längtar mig halvt ihjäl efter de 2 festprissarna…

Då får jag krypa upp i soffan med hundarna o titta i en härlig inredningstidning istället…

IMG_4291a

Hoppas att Du får tid att göra just precis det Du vill i helgen!

Var rädd om Din Tid!

Nyttja den väl!

KRAM!

Iréne

12 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron!!!!Vad skoj att dottern blev bjuden på middag.Vad skönt med egentid.Behöver vi alla i bland .Bara såskönt.Önskar dej en mysig dag njut och mys rara du Kram Rita ♥

Therese sa...

Morron kära du! Så härligt sprudlande och inspirerande inlägg - man får lust att pyssla å skapa bums :-) Å tiden, ja den flyger verkligen fram... särkilt sedan man fick barn. Men jag njuter var minut må du tro, trots lite brist på egentid. Räcker med en tur till skogen för att få energi.
Vad gäller älgkött så brukar jag ofta bara steka cm tjocka skivor svagt rosa invändigt och endast salta å peppra för att få njuta av viltsmak. Grytor, biffar, stekar osv kryddar jag efter recept, med all världens kryddor... tja kanske inte curry... *ler* Ha en underbar kväll och inte minst en kreativ sådan! KRAM

Stina sa...

Ha det så bra nu, sötnosen.
Så vackert nu igen, med dina bilder.;-)
Kram Stina

Penseldraget sa...

De där känner man igen med tiden =) så fint du skriver vännen ...hoppas din kreativa ådra bara blomstrar nu så du får mycke gjort...du måste visa sen =) önskar dig en skön helg
kramar pia

Ofelias Hus sa...

Vad du är inspirerande....så där vill jag också göra...

Men nog har du sant i att tiden hackas oftast sönder av alla måsten...


Ha det gott!


Kram,
Anette

Tankar från Trädgårdsmästarn; Hillevi sa...

Hej!
Jag tassar runt och kikar lite idag...
Och det här sista inlägget har jag scrollat upp och ner en låååång stund nu.... Det gjorde mig hellycklig:-))

Ha det fint! kram Hillevi

Laila sa...

Jag har en liten ny blogg. Får se hur jag gör. Om jag behåller gamla eller helt tar bort den.
Men den nya tänker jag ta nya friska tag med VÄlkommen goa du! http://essensenavallt.blogspot.com/
Kram Lallis

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Irene.
Tack för dina fina ord hos mig.
Vad fint och målande du skriver om din egen tid och hur lite man hinner, allting känns så väl igen, allting. Kunde ha varit jag.
Hoppas ändå att du fick kvalitetstid.
och sen vilka bilder!!
Som vitamininjetioner.
Många kramar Zara

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Igen
Nu först såg jag kommentaren du skrev om vår kisse.jag kan inte tacka dig nog för dina rörande och fina ord som du skrivit, det var verkligen vänligt av dig.
Det känns bra när någon förstår att vi bara har dem till låns och måste visa dem vår största respekt.
Tänk vilket ansvar vi har så de ska må bra.Man vill inte ens tänka på hur felbehandlade en del djur blir.
Tack igen för dina fina ord.
Kram Zara

Det vita dårhuset sa...

Heej vännen. Och tack snälla rara för din kommentar!!!
Blir så lycklig i själen av er som tittar in!! Hoppas du förstår vad det/du betyder för mig!!

Och det där med egentid vet du att jag har ytterst lite av *fniss*.
Men i förrgår kväll somnade barnen tidigt (fast det var helg) och mannen jobbade natt. Så där satt jag själv framför tv:n och hade lite fotvård.
DET var nice kan jag tala om :)))

Ta hand om dig nu och trevlig fortsatt måndags kväll / Erika

Unknown sa...

Aha - spännande att se hur skapandet gick. Härlig blogg du har, första gången för mig.

Kram från Malin

Therese sa...

Hej goa du! Nu får du inte hålla oss på hallster, vad blev det av ditt pysslande då du hade egentid? *sååå nyfiken* Hoppas vi får se i kommande inlägg vad du gjorde <3 KRAM