onsdag 10 december 2008

Inspiration..

Idag fick jag syn på några gamla lerkrukor med tjusig patina, som stått glömda i evigheter...
Aha! Det har jag sett i bloggarna att dom placerar tjocka ljus i!!! Ska jag bestämt oxå prova!

Sagt o gjort... fram med krukorna, skölja rent dom o kolla efter nåt bra lerfat.... DÅ... fick jag syn på några andra gamla lerkrukor som faktiskt har lite annorlunda form...OK, jag tar dom istället!

Tog fram ljus o funderade hit o dit... det hela slutade såhär:






Russinet i lussebullen är: Att man tittar o låter sig inspireras av allt det vackra o fiffiga man ser på dessa fantastiska kreativa bloggar..Man vill göra likadant!!! När man sen sätter fart...så blir det till ens alldeles egna variant!!! Det är härligt ! & det är det som är inspiration!! Någons skapelse blir ett frö för min egna kreativitet. Underbart!¨

Petra, på Romantiska Hem, (vet inte än hur man gör när man länkar mitt i ett inlägg ;-/ ) och jag hade bägge varit på Rusta o fyndat! Det var ju den där prinsesskronan...! Så här gjorde jag:






Vill passa på o tacka för ALL INSPIRATION ni ger, NI därute i bloggvärlden med alla inrednings-, pyssel-, målar-, foto-, tillverknings TIPS!!

Detta ljuspyssel gick snabbt att göra o var både enkelt o kulit! Älskar att dekorera m mossbollar, det blir så vackert!
Det blev visst många bilder o lite text idag... ;-)

Imorgon åker jag ut på landet till min Hårbollsflock igen! ;)

Ska bli såå skönt! Tar med kameran så får vi se om det blir någe fotat...

Ha en skön onsdag allihop!

Kramis! Iréne

5 kommentarer:

Viola sa...

God morgon, vad fint du fick till det med din ljus och krukor, det är ju detta som är det härliga med bloggen, man inspireras och får tips och idéer och förhoppningsvis sår man ett litet frö hos någon annnan, ha en bra dag, det sägs att det kanske ska bli snö här, kan det vara sant????kram

Ofelias Hus sa...

Så mysig blogg du har, den är värd
en award, du kan hämta den hos mig.
Kram
Anette

Penseldraget sa...

hej irene
oj va fint du gjort med krukor o allt =) visst är de härligt med all inspiration man från alla duktiga o kreativa människor därute helt fantastiskt...tack snälla för berömmet om mitt linneskåp blir så jätte glad.
ha en fortsatt skön vecka
kram pia

Home No.1 sa...

Hej vilken fin blogg du har...så vackert i all sin enkelhet med mossan och ljusen och så lite pärlor ...ha det gott Annica.

Åsa sa...

Det blev jättefint med ljus mossa och krukor. Härliga bilder.

Kram Åsa