torsdag 25 december 2008

Juldagen...

Hej på er!
Nu är snart juldagen oxå slut...

Min dotter har just åkt till sitt o jag sitter här ensam m en kopp kaffe...

Julen är för de allra flesta en fin, lugn familjehelg..men inte för mig...
Julen är jobbig...speciellt i år...
Min pappa är för sjuk för att orka komma med, min mamma likaså... min bror for norrut till sin flickväns föräldrar i år... en syster var sjuk , en annan hade inte sina barn på julafton...vilket gjorde att vi fick fira julafton dagen före istället! Vi hade dock en mysig kväll o jag o en av systrarna for förbi med våra barn hos pappsen efteråt...

I år är det något som är helt annorlunda... min dotter bor inte hemma längre...

Vi har haft en väldigt turbulent tid det sista året... En del tonåringar har det värre än andra o ibland går det inte som man tänkt eller hoppats...

Min älskade unge, 15 år, har fått lov o flytta hemifrån... till ett kollektivboende för ungdomar...
Jag hoppas att detta ska hjälpa oss att komma på rätt fot med varandra igen, för som det är nu vill ingen av oss att det ska vara...

Hon flyttade för några veckor sen...

Inom mig känns allt så....sorgset...tomt...ensamt...samtidigt som där finns hopp, glädje över att ha fått hjälp o en viss jäklar anamma om att VI SKA KLARA det här!!

Tårarna rinner när jag sitter här o skriver... hade inte tänkt att berätta detta men nu känns det som om orden bara vill ut...

Så i år känns julen extra jobbig...skönt att den är över...

Till alla er andra... jag hoppas att Ni haft en riktigt mysig familje jul iaf...

Kramar!
Iréne

Inga kommentarer: